یک کارت ویزیت خوب نه تنها یک ابزار برای دادن اطلاعات شما به خارج و داشتن یک شانس خوب برای  موفقیت در  آینده است بلکه فرصتی است  برای ارتباط با یک موفقیت جدید شخصی  .

به همین دلیل، کارت های ویزیت  هرگز با هیچ نوعی از ابزارهای شبکه های دیجیتالی که در اختیار ما قرار می گیرند جایگزین نخواهند شد، زیرا ابزارهای دیجیتالی ایده ها و تصمیمات متفاوت انسان ها را بیان نمیکند .

یک کارت ویزیت  خوب، باعث گسترش نام تجاری شما میشود و همپنین اطلاعات درستی را درباره شما و کارتان  در یک روش به یاد ماندنی، قدرتمند و معنی دار ارائه می دهد.

شما باید با یک کارت ویزیت با کیفیت و طراحی بالا شروع کنید که پایه و اساس درست را به شما نشان دهد ، که چه طرحی خوب است و سپس آن را بهتر و متفاوت تر کنید و جزئیات کلیدی را به کارتتان اضافه کنید.

بنابراین چه اطلاعاتی باید بر روی یک کارت ویزیت باشد؟

اینجا هفت نکته که میتوانید در کارت ویزیتتان استفاده کنید وجود دارد

1 – لگو ( آرم ) :

قبل اینکه شما به اطلاعاتی که میخواهید در کارت ویزیتتان قرار دهید فکر کنید باید مطمن شوید که آن اطلاعات لگوی شما را شامل میشود، و برای گسترش نوع کالای شما کارت ویزیتتان باید نام تجاری شما را ( از طریق رنگ و اشکال ) برای پیشرفت و موفقیت بیشتر در آن داشته باشد.

هر فردی که کارت ویزیت خود را بین انگشتان خود نگه می دارد باید بتواند نام تجاری خود را شناسایی کند و  در آینده هم از لگو  را در وبسایت ، نمونه کارها، خبرنامه ، و یا حتی در استودیو خود از ان استفاده کند .

2  – نام و عنوان وابسته به کار

به نظر آشکار است، آیا این طور نیست؟ اما اگر شما بدانید که چه تعدادی از افراد این اشتباه را می کنند شگفت زده خواهید شد . ابتدا اگر نام شما دیوید است اما ترجیح می دهید که دیو یا حتی استیو نامیده شوید (برای بعضی از دلایل عجیب)، آن را در ردیف دوم کارت خود قرار دهید، نه در ابتدای آن , کارت ویزیت به معنی فراهم آوردن شجره نامه نیست بلکه شما را به افرادی که ممکن است علاقه مند به صحبت کردن با شما باشند معرفی کند بنابراین  خودتان را آنطور که دوست دارید نامیده شوید  معرفی میکنید  تا بعدا از معرفی  ناخوشایند جلوگیری کنید.

عنوان شغلی شما چطور ؟ به عنوان یک کار آفرین آزاد ، موسس شرکت یا صاحب کسب و کار کوچک ، کدام یک از اینها در کارت ویزیت نوشته می شود ؟ شما احتمالا  آن عملکرد اصلی را در کسب و کار خودتان  استفاده می کنید  که معنی آن پیشرفت کاری شما و استخدام شما را در برگیرد .

من نمیتوانم به شما بگویم که چه تعداد کارت ویزیت در کنفرانسها و رویدادهای شبکه دریافت میکنم و افرادی که کارت میدهند  نمی گویند این کارت برای چه کاری است .در عوض، در کنار نام مدیر عامل، موسس یا … , بنظر شما موفقیت آمیز است ، اما حقیقتا غیر مفید است و من در همان موقع که به خانه میروم نمیدانم که شغل شخص که کارت ویزیت داد  چه بود  و چرا باید به او زنگ بزنم. برای مثال به کارت ویزیت جان بنیانگزار ویدیو نگاه میکنم چیز زیادی به من نمیگوید آیا جان یک فیلمبردار است ؟ آیا او یک ویرایشگر ویدویی است ؟ آیا او یک نمایشنامه نویس است ؟ وای فراموش کردم !

اگر می خواهید اعتبار و موقعیت خود را در کارت ویزیت قرار دهید ، این را بعد از عنوان عملکرد خود بگذارید . برای مثال 1 کارشناسی ارشد ویدئو 2 جان اسمیت، فیلمبردار و …

3 – اطلاعات تماس

اطلاعات تماس خوراک کارت ویزیت است.  اگر می خواهید مردم با شما تماس بگیرند، باید به آنها بگویید که چگونه تماس بگیرند . اما کدامیک از اطلاعات تماستان را باید قرار دهید ؟ کلمه کلیدی که باید  در ذهنتان نگه دارید “مستقیم” است.

با توجه به طبیعت دست به دست شدن (احتمالا زمانی که ارتباط چشمی برقرار میکنید) کارت ویزیت یک ارتباط شخصی بین شما و موفقیت هایتان ایجاد میکند و بنظر شما نمیخواهید ارتباطتان ، از موفقیتهای فراهم شده را  با یک ایمیل کلی و یا یک خط تلفن عمومی جایی که باید از طریق منوی دیجیتال و سه اپراتور دیگر قبل رسیدن به شما  ،بشکند  و از طرف دیگر اگرچه شما نمیخواهید شماره تلفن خانه خود را که ممکن بچه پنج ساله آن را جواب دهد یا آدرس ایمیل  شخصی خود را در کارت بگذارید و حقیقتا غیر منطقی است .آیا شما  باید آدرس خیابان خود را وارد کنید؟ تنها اگر شما یک مغازه یا اسستودیو دارید که مکان آن برای کسب و کار مهم است برای مثال  اگر شما عکاس هستید و افراد را اطراف مکان خود میفرستید بنابراین شما باید مکان و آدرستان را روی کارت قرار دهید . اگر شما نویسنده آگهی های تجارتی هستید و هر کجا که اینترنت وجود دارد کار میکنید هیچ هدفی برای دادن آدرس تجاری ثبت شده خود به افراد وجود ندارد و  واقعا دادن آدرس بی ربط است .

– وب سایت شما

هدف از قرار دادن آدرس وب سایت خود در کارت ویزیت چیست؟ آیا برای این است که  به افراد نشان دهید که شما هم وب سایت دارید ! چیزی که افراد امروزه انجام میدهند .مردم  با امیدواری و علاقه مند به موفقیت با دیدن کارت ویزیت شما تحت تاثیر قرار می گیرند و  همان لحظه  که به خانه میرسند وب سایت شما را در مرورگر اینترنت خود تایپ میکنند تا اطلاعات بیشتری از شما بدست بیاورند پس چرا آنها را به این صفحه با این هدف  نفرستیم ؟

یک صفحه با یک پیام خوشامد گویی ایجاد کنید یا ویدیوهای مقدماتی کوتاه و سرگرم کننده را ضبط کنید تا مردم شما را بهتر درک کنند و  بدانند که شما چگونه میتوانید به آنها کمک کنید. پیشنهاد ویژه ای به  آنها ارائه دهید یا پاداش کوچکی را به عنوان یک تشکر برای ارتباطشان با  شما روی وبسایت قرار دهید . به طور خلاصه، موفقیت ها را به یک صفحه ارسال کنید و با مردم ارتباط شخصی ایجاد کنید  ، در حالی که کارت خود را به آنها ارائه می دهید.

آخرین نکته : آدرس سایت خود را در وب سایت اضافه کنید و فراموش نکنید که آدرس اینترنتی باید کوتاه باشد که راحت تایپ شود هیچ کس آدرس اینترنتی سه خطی را تایپ نمیکند هر چه ساده تر باشد فرصت بیشتری برای جذب افراد خواهید داشت . به طور شخصی، من بیشتر از اینکه به لینک “domainname.com/magic” مراجعه کنم به لینک “domainname.com” توجه بیشتری خواهم کرد.

– پروفایل های رسانه های  اجتماعی

شرح کوتاهی  از رسانه های اجتماعی خود در کارت ویزیتتان  اضافه کنید . کانال های رسانه های اجتماعی بخش ضروری زندگی سنتی و مجازی شده است اگر شما در رسانه های اجتماعی فعالیت نمیکنید به معنای واقعی در دید مشتریانتان وجود نخواهید داشت و آنها شما را به درستی نمیشناسند . اما به این معنا نیست که شما همه رسانه های اجتماعی را که عضو آن هستید در کارت ویزیت خود قرار دهید. اول بخاطر قانون طراحی ساده که در نکته 6 بیان خواهد شد و دوم بخاطر اینکه شما میخواهید فرصت ها و موفقیت هایتان را برای ارتباط مردم با شما ارائه دهید نه اینکه آن را در حضور خودتان پایمال کنید بنابراین رسانه های اجتماعی که موفقیت ها و تجربه های خوب کاریتان را نشان میدهد در کارت ویزیت قرار دهید .

الگوی کارت ویزیت شما در بازار Envato  موجود  است  و شما می توانید به راحتی تعداد کانال های اجتماعی موجود در این کارت را با هم مقایسه کنید و تنها کانال هایی که بیشتر در آن فعالیت دارید را در کارت ویزیت قرار دهید به عنوان مثال اگر شما یک عکاس یا فیلمبردار با یک حساب کاربری فعال در اینستاگرام هستید آن را در کارت ویزیت قرار دهید اگر شما یک طراح گرافیک با قدرت نفوذ بالا در سایت های آنلاین هستید مردم را آنجا بفرستید و اگر صاحب کسب و کار کوچک با یک متن قوی هستید  و رسانه ها را دنبال میکنید شرحی از بهترین کارهای خود را  در کانال هایی مثل رسانه، تبلیغ کنید.

– فضای سفید

بله، فضای سفید بسیار مهم است و بخش اساسی را در نکته های ذکر شده در بر  می گیرد. وقتی  که شما کارت ویزیت شلوغ که اطلاعات اضافی در آن نوشته شده بگیرید با نگاه کردن به آن حس ناخوشایندی به شما دست میدهد. به خاطر داشته باشید، ایده کارت ویزیت پایمال کردن موفقیت های شما نیست بلکه کارت ویزیت برای ارتباط مردم با شما هست ، و منظور از فضای سفید رنگ سفید نیست بلکه منظور فضای خالی است برای نوشتن اطلاعات است و شما باید نوع طراحی کارتهای ویزیت را بررسی کنید که فقط حاوی اطلاعات ضروری باشد و اطلاعات غیر ضروری و به هم ریخته را در آن قرار ندهید .

– خلاقیت

نکته نهایی در طراحی کارت ویزیت تمام راهنمایی های بالا در رده ی توصیه های عملی برای بهترین نتایج طراحی قرار می گیرند. با این حال حتی اگر شما آنها را از طریق یک مقاله دنبال میکنید ولی آنها در مکان های عمومی و ارائه کسل کننده شکل بگیرد  هیچکس با شما ارتباط نخواهد داشت و حتی  تعداد کارت ویزیت که پخش کرید هم مهم نیست . ارائه شما باید خلاقانه باشد.

چیزی را که میخواهید به مردم بگویید از طریق طراحی کارتتان به آنها نشان دهید تا اینکه بخواهید  از طریق عنوان شغلتان به آنها بیان کنید. برای مثال، اگر شما در صنعت موسیقی هستید، می توانید از یک کارت ویزیت با طرح یک صفحه گردون دیجیتال و یا یک طرح پیانو کلاسیک استفاده کنید که به نوع موسیقی شما بستگی دارد و یا  اگر شما یک عکاس هستید ممکن یک کارت ویزیت با طرح دوربین عکاسی مدرن انتخاب کنید یا از طراحی های بهتر که نام تجاری شما را بهتر بیان کند استفاده کنید مثل این نمونه کارت ویزیت عکاسی .

 

اگر شما خودتان نمیتوانید ایده خوب برای طراحی کارت بدهید  نگران نباشید شما همیشه میتوانید از طراحان کارت ویزیت کمک بگیرید تا یک کارت ویزیت عالی طراحی کنید .

جهت ارائه مشاوره و چاپ کارت ویزیت اینجا کلیک کنید.