از اوایل دهه 1990، کاتالوگ های بازاریابی وارد دوره افول شدند. خرده فروشان هنوز آنها را منتشر می کردند، اما مصرف کنندگان به طور فزاینده ای برای خرید خرده فروشی به اینترنت روی آوردند. به جای ورق زدن صفحه به صفحه برای یافتن آنچه می‌خواهند بخرند، مصرف‌کنندگان فقط باید چند کلمه کلیدی را تایپ کنند تا تمام اطلاعات محصول فوراً در مقابل آنها نمایش داده شود. این روزها، مصرف‌کنندگان می‌توانند به نظرات مشتریان، مقایسه‌های قیمت، گزینه‌های حمل و نقل و موارد دیگر دسترسی داشته باشند، همه اینها تنها با چند کلیک یک دکمه.

با گذشت زمان، متخصصان بازاریابی متوجه شدند که کاتالوگ ها هنوز نقش مهمی در دنیای بازاریابی دیجیتال امروزی دارند. کاتالوگ ها شروع به بازگشت کردند و بار دیگر تعداد زیادی از مصرف کنندگان مشتاقانه منتظر دریافت کاتالوگ ها از طریق پست از خرده فروشان مورد علاقه خود هستند. اگر یک کسب و کار خرده فروشی دارید، به همین دلیل است که باید یک کاتالوگ چاپی داشته باشید.

 

نمونه طراحی شده کاتالوگ

 

در اینجا ما به این 7 موردی که چرا هر کسب و کاری به کاتالوگ نیاز دارد میپردازیم:

 

  • کاتالوگ ها بر تصمیمات خرید توسط مخاطبان هدف شما تأثیر می گذارد: کاتالوگ ها اغلب تأثیر قوی تری بر تصمیمات خرید نسبت به تبلیغات تلویزیونی یا وب سایت ها دارند. در واقع، نزدیک به 75 درصد از افرادی که در ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفتند. خدمات پستی گفت که کاتالوگ ها آنها را بیشتر به محصولات خرده فروش علاقه مند می کند. بیش از هشت نفر از 10 نفر گفتند که یک مورد را پس از دیدن آن در کاتالوگ خریداری کرده اند.یکی از دلایلی که کاتالوگ ها جواب میدهند این است که فعال هستند تا غیرفعال. پست های مستقیم ملموس تر از نگاه کردن به صفحه کامپیوتر است. آنها از گیرنده می خواهند که با آن کاری انجام دهد. اغلب، آن “چیزی” شامل تصمیم گیری برای خرید است.

 

  • خرید و خرید چند کاناله در حال افزایش است: خریداران امروزی کانال‌های خرید زیادی دارند – فروشگاه‌های مصالح ساخماتی، وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی و تلفن. کاتالوگ ها با ایجاد آگاهی و معرفی ایده های جدید، مصرف کنندگان را برای خرید از طریق کانال های دیگر تشویق می کنند. زمانی که به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی چند کاناله برای هدایت مشتریان به سایت‌های تجارت الکترونیکی برای انجام خرید استفاده می‌شوند، بیشترین موفقیت را دارند.

 

  • کاتالوگ ها ابزارهای عالی بازاریابی محتوایی با کیفیت بالا هستند: از زمان طلوع بشریت، مردم از طریق داستان‌ها درگیر شده‌اند، و بازاریابی محتوا تماماً در مورد داستان‌گویی برای جذب و حفظ مشتریان است. کاتالوگ ها علاوه بر آموزش به مردم در مورد محصولات شما، به شما امکان می دهند از داستان ها و تصاویر برای بردن خوانندگان به سفر استفاده کنید. ارائه محصولات شما به این شیوه تأثیر قدرتمندی بر مصرف کنندگان دارد که آنها را در سطح احساسی به برند شما متصل می کند.

 

  • نسل جدیدعاشق پست مستقیم هستند: نسلی بسیار فن‌آور هستند، اما عاشق دریافت نامه‌های سنتی هستند. تا حدودی به این دلیل که آنها احساس می کنند با رسانه های دیجیتال غرق شده اند، اما همچنین به این دلیل که نامه های فیزیکی در دنیای پیشرفته امروزی برجسته هستند. آنها همچنین به محتوای بصری ترجیح می دهند و پست مستقیم حواس آنها را تحریک می کند. به گفته پست ایالت متحده، نسل جدید نسبت به سایر گروه‌های سنی زمان بیشتری را برای مرتب‌سازی نامه‌ها صرف می‌کنند و به نظر می‌رسد بیشتر از مصرف‌کننده‌های معمولی با پست درگیر هستند. در حقیقت، همه نسل‌ها پست مستقیم را دوست دارند. نسل جدید بیشترین ارتباط را با آن احساس می کنند.

 

  • رسانه های فیزیکی واکنش عاطفی قوی تری ایجاد می کنند: به عنوان افراد، ما به شدت به بینایی متکی هستیم، اما احساس و لمس انسانی ترین حواس است. کاتالوگ ها چندین حواس را به طور همزمان تحریک می کنند. آنها همچنین به مصرف کنندگان این فرصت را می دهند که سرعت خود را کاهش دهند و به خود اجازه دهند از طریق تصاویر و داستان ها منتقل شوند. این فرآیند احساسات و خاطرات مثبتی را ایجاد می کند که با محصولات موجود در کاتالوگ مرتبط می شود.

 

  • کاتالوگ ها از یک کمپین بازاریابی چند کاناله برای چاپ و دیجیتال پشتیبانی می کنند: در دنیای امروز، بازاریابی موثر پیام برند ثابتی را از طریق کانال های چاپی و دیجیتال ارائه می دهد. آنها همچنین مشتریان را وادار می کنند تا با پیام تعامل داشته باشند. کاتالوگ ها یک پلت فرم فیزیکی موثر برای فناوری های دیجیتال مانند واقعیت افزوده، کد QR پویا، ارتباطات میدان نزدیک و غیره ارائه می دهند. درگیر کردن مصرف کنندگان با تجربیات تعاملی، آنها را به سمت وب سایت ها، برنامه های تلفن همراه، رسانه های اجتماعی و سایر رسانه های دیجیتال سوق می دهد.

 

  • کاتالوگ ها عمل می کنند: در نهایت، همه ابزارهای بازاریابی به یک موضوع خلاصه می شوند: آیا آنها نتیجه می دهند؟ با کاتالوگ، پاسخ مثبت است! نظرسنجی USPS همچنین نشان داد که نامه‌های مستقیم، مانند کاتالوگ‌ها، یادآوری بهتری در دوره‌های طولانی‌تر، تداعی‌های برند قوی‌تر و ارتباطات عاطفی عمیق‌تر ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، تاریخ پست کاتالوگ، کدهای مشتری و منبع، و سایر معیارهای هدفمند، ردیابی عملکرد کاتالوگ را آسان می کند.

 

 

نمونه طراحی شده کاتالوگ

 

نکاتی برای موفقیت

در حال حاضر، شما شروع به دیدن ارزش بازاریابی کاتالوگ کرده اید. در اینجا چند نکته برای ایجاد یک کاتالوگ موفق آورده شده است.

 

مشتریان خود را بشناسید. با جمع آوری داده های جمعیت شناختی مانند سن، جنسیت، درآمد و علایق شروع کنید. سپس، یاد بگیرید که مخاطبان شما هنگام خرید و استفاده از محصولات شما به دنبال چه چیزی هستند و چرا آنها محصولات شما را نسبت به محصولات رقبای شما انتخاب می کنند.

برای بازار هدف خود طراحی کنید. کاتالوگ های چاپی زمانی بهترین عملکرد را دارند که با در نظر گرفتن مخاطب هدف شما طراحی شوند. از داده های جمع آوری شده در طول تجزیه و تحلیل بازار برای انتخاب رنگ ها، گرافیک، زبان، لحن صدا و سایر عناصر طراحی که مطابق با آنچه مشتریان شما به دنبال آن هستند، استفاده کنید.

محبوب ترین فروشندگان خود را برجسته کنید. محصولاتی را که بیشترین محبوبیت را در بازار هدف شما دارند، شناسایی کنید، سپس کاتالوگ خود را بر روی آن موارد متمرکز کنید. جلدهای جلو و پشت و صفحه اول بیشترین تأثیر را بر روی خوانندگان دارند، بنابراین مطمئن شوید که اقلام پرفروش خود را در آن صفحات قرار دهید. هنگام طراحی صفحات برای تبدیل علاقه به فروش، به توضیحات محصول، قیمت و سایر اطلاعات مرتبط از دیدگاه خریداران نگاه کنید.

از چاپ با کیفیت بالا استفاده کنید. حتی بهترین کاتالوگ های طراحی شده نیز می توانند تاثیر خود را با چاپ با کیفیت پایین از دست بدهند. استفاده از یک چاپگر معتبر با سابقه چاپ با کیفیت و چاپ خدمات مشتری عالی، تضمین می کند که کاتالوگ شما برند شما را به شیوه ای که می خواهید نشان می دهد. اگر برای اولین بار است که یک کاتالوگ را چاپ می کنید، مطمئن شوید که از تجربه چاپگر برای کمک در انتخاب بهترین اندازه و کیفیت کاغذ، صحافی و سایر عناصر چاپ برای کاتالوگ خود استفاده کنید. کارشناسان ما در روتا پرینت آماده ارائه خدمات چاپ کاتالوگ برای کسب و کار شما میباشند با ما در تماس باشید.