فلایر و بروشور هم مانند کارت ویزیت و لوازم اداری ، دوتا از رایج ترین موارد تبلیغاتی هستند. برخی تفاوت بین این دو را می دانند اما بعضی از افراد فرقی بین این دو قائل نمی شوند. در واقع قانون کلی برای تمایز این دو وجود ندارد اما بر اساس تجربه، قسمتی از تفاوت شان در ظاهر و قسمتی دیگر در هدف ساخت آن است.

فلایر چیست؟

معمولا فلایر ، برگه ای چاپ شده و بدون تا است که برای  جلب توجه افراد به رویداد ، محصول یا ایده ای استفاده می شود. اصولا حاوی پیامی ساده است که سریع انتقال پیدا کند. اندازه ی آن حدود 8.5 در 11 اینچ بوده تا هزینه ی کمتری در برگیرد. با این حال، می توان آن را در اندازه های دیگر (که به راحتی بتوان در دست گرفت) هم درست کرد. همچنین، معمولا روی یک سمت آن چاپ انجام میگیرد ولی قانون قطعی برای آن وجود ندارد و می توان برای هر دو طرفش هم چاپ کرد.

توزیع آن به صورت دستی و به عابران در حال گذر است ، مثل نمایشگاه یا دیگر رویدادها. همچنین، می توان آن را تا کرد و یا آن را در پاکت قرار داد. می توان آن را به صورت تک رنگ هم چاپ کرد اما چاپ رنگی آن به دلیل جلب توجه بیشتر، رایج تر است.

فلایر به دلیل اینکه برای یک بار آگاهی رسانی برای رویدادی مانند بازگشایی  مکان یا تبلیغ جایی است، ماندگاری کمتری دارد. بنابراین ، لازم نیست کاغذ استفاده  شده برای آن سنگین باشد. با این حال اگر اطلاعاتی دارد که مخاطب بخواهد چندین بار از آن استفاده کند، (مانند راهنمای استفاده یا اطلاعات مربوط به محصولی)می توان آن را بر روی کاغذی ضخیم هم چاپ کرد.

بروشور چیست؟

جزئیات بروشور، می تواند شبیه به فلایر باشد، اما بروشور در دو طرف چاپ شده است. و بر خلاف فلایر، بروشور دارای تا هست و صفحات مختلفی دارد. حتی می توان بروشور را با چند برگه کاغذ تهیه و بعد به هم متصل کرد. به بروشورهای کوچک و ساده تر ، پمفلت می گویند.

برخلاف فلایر که سایزی استاندارد و رایج دارد، بروشور ها سایزهای مختلفی دارد. کاغذ بروشور هم معمولا سنگین تر است و این موضوع فقط برای افزایش کیفیت نیست بلکه، بروشور باید ماندگاری بیشتری داشته باشد تا افراد بتوانند مدت ها از آن استفاده کنند. همچنین باید رنگی باشد و گاهی هم رویه ی یو وی یا ضدآب به آن اضافه می کنند.

علاوه براین، مانند فلایر، نمی توان بروشور را به هر کسی توزیع کرد. معمولا بروشورها را برای ارائه به مسوولین خریدی که به خرید محصول علاقه نشان می دهند ، درست می کنند. دلیلش هم این است که برای ساخت بروشور هزینه ی بیشتری صرف می شود. به دلیل اینکه بروشورها برای نشان دادن محصول یا خدماتی ارائه می شوندف باید باکیفیت باشنزیرا مشاری ها معمولا این موارد را با رقبای شما مقایسه می کنند.

با اینکه بروشور و فلایر ویژگی های متفاوتی دارند، اما هر دو ابزار مهمی در بازاریابی هستند که می توان برای هر نوع کسب و کاری استفاده کرد. اگر سوالی در رابطه با آنها دارید، با ما تماس بگیرید. ما شما را در رابطه با ایجاد ایده ، طراحی و قالب کمک می کنیم.