شرکت زیراکس که شرکت اختراع کنندۀ دستگاه کپی، چاپ لیزری و فرآیند چاپ بر حسب تقاضا است بار دیگر برای اولین بار در جهان یک دستگاه چاپ با سرعت بالا و شش رنگی عرضه نموده است که در آن چاپ چهار رنگ با دو نوع جوهر خشک در یک فرآیند چاپ ترکیب شده است. فرآیند چاپ ایریدس (Iridesse) تنها چاپ دیجیتالی است که می تواند روی طلا یا نقره نیز چاپ بیاندازد و وجود جوهر CMYK و جوهر شفاف و خشک به فعالان حوزه چاپ یک مزیت رقابتی اعطا می کند و موجب رشد و توسعۀ چاپ دیجیتال در بازار گردیده است.

به گفتۀ رانی متا (Ragni Mehta)، معاون و مدیر عامل شرکت زیراکس، ایریدس قادر به انجام کارهایی است که دیگر فرآیندهای چاپ دیجیتال قادر به انجام آن نیستند ولی چیزی که این فرآیند می­تواند انجام دهد برای مشتریان ما بسیار مهم هستند. این نوع چاپی که ما ارائه نموده­ایم ویژگی­های منحصربفردی دارد، چاپ دیجیتال را به صورت پیشرفته انجام می­دهد، مقرون به صرفه بوده و کارکردن با آن بسیار ساده است و از این رو مشتریان می­توانند فرصت­های موجود در بازار را از آن خود نموده و کسب و کار خود را گسترش دهند.

ایریدس چندین فرآیند را حذف نموده که معمولا برای زیباسازی چاپ مورد نیاز بودند و از این رو ظرفیت چاپ افزایش یافته و سود دهی بیشتری برای مشتریان در بر دارد. بر اساس گزارش کی پوینت اینتلی جنس (Keypoint intelligence)، پیشرفت چاپ دیجیتال منجر به افزایش سرمایه­گذاری در این بخش و افزایش سود فعالان این حوزه به میزان 50 تا 400 درصد گردد.

به گفتۀ ران جیلبوآ (Ron Gilboa) مدیر گروه فناوری تولید در موسسه کیپوینت اینتلیجنس:” قابلیت یکپارچه سازی فناوری ایریدس، اتوماسیون جریان کاری و فناوری کنترل کیفی در زمان اجرا باعث شده تا شرکت زیراکس متمایز از بقیه بوده و بتواند یک مزیت رقابتی در اختیار فعالان حوزه چاپ قرار دهد.”

با دو مخزن درونی برای جوهر خشک، مشتریان می­توانند با ارائه رنگ­های نقطه­ای، متالیک و ترکیبی، استفاده­های سودآوری از این دستگاه داشته باشند. جوهرهای خشک طلایی و نقره­ای را می­توانند به تنهایی یا به صورت لایه لایه و یا در سراسر CMYK به کار ببرند و نتیجۀ منحصربفردی حاصل کنند. یک لایه از جوهر شفاف را می­توان به یک بعد دیگر یا روی پارچه اضافه نمود.

نوع فعالیتی که از قبل در بخش Xerox FreeFlow تعریف شده­اند به کاربران اجازه می­دهد تا به صورت اتوماتیک و انتخابی، متن و تصویر را برای چاپ طلایی و نقره­ای منتقل نمایند بدون اینکه نیازی به ویرایش اسناد اصلی باشد. این موجب ساده­تر شدن کارها و ارزشمند شدن آنها می­گردد. چاپ با سرعت بیش از 120 صفحه در دقیقه صورت می­گیرد. ویژگی­های دیگر این نوع چاپ عبارتند از:

فرآیند اعمال تونر (HD EA) موجب می­شود تا بهترین اندازه با جلای کمتر و سایه­های ملایم­تر و صاف­تر و جزئیات بیشتر در اقلام چاپی به ارمغان آید.

دستگاه Xerox EX-P 6 Print Server مشتریان را قادر می­سازد تا روند کار را به صورت سفارشی تغییر دهند و ابزارهای مدیریت رنگ، چاپ متالیک با قابلیت­های پیشرفته RIP را در اختیار آنها می­گذارد.

دو منبع تغذیه با ظرفیت بالا که به صورت بایپَس (Bypass) و کشویی هستند به مشتریان اجازه می­دهند تا بتوانند 8 نسخه مختلف از یک کار را چاپ کنند و یا در مجموع 12.500 بار فرآیند چاپ را تکرار کنند.

تعداد متنوعی از گزینه­های تکمیل­ کننده نظیر ابزار زیراکس کرس (Xerox crease) یا تریمر (Trimmer) دو طرفه وجود دارند که موجب ایجاد نقش ماندگار و دفترچه­هایی با کیفیت بسیار عالی تولید می­شود.

دستگاه چاپ ایریدس بلافاصله بعد از سفارش، در دسترس شما خواهد بود.