طبق آخرین گزارش اختصاصی که اسمیترز پیرا منتشر کرده است، چاپ دیجیتال که در بسته بندی به کار می رود در سال 2017 به 13.2 میلیارد دلار ارزش دست یافته است و این آمار در سال 2022 به 23.2 میلیارد دلار می رسد.  به همین ترتیب این نوع چاپ در صنعت چاپ هم رشد کلیدی نشان می دهد و بازارهای تازه ای در اختیار مبدل های بسته بندی و مشتریان برند آن ها قرار می دهد.

گزارش تازه اسمیترز پیرا (آینده چاپ دیجیتال در بخش بسته بندی تا 2022)، به بررسی این مساله می پردازد که چگونه تقاضا برای چاپ اینکجت و الکتروفتوگرافی در بسته بندی در فاصله 2017 تا 2022 تحول می یابد. این بخش از نظر ارزش با 11.2% سود سالیانه در سراسر دوره پیش بینی شده، و 15.4 رشد در میزان خروجی (معادل برگه های A4)، مواجه می شود، به این ترتیب حجم کار از 163 میلیارد برگه A4 (معادل) در سال 2017 به 334 میلیارد برگه در سال 2022 می رسد. این نشان دهنده ورود تجهیزاتی با حداکثر ظرفیت بیش تر به بازار است.

نفوذ در فناوری چاپ دیجیتال به صورت یکسان نیست، بخش لیبل‌ها سازگاری سریعی دارد و در بعضی ناحیه ها به پختگی رسیده است. در نتیجه، گسترش هایی که در آینده صورت می گیرد قاعدتا بر روی فرمت های بسته بندی تمرکز می کند که توسعه کم تری یافته اند. فرمت هایی مثل:

 

  • کاغذ چین دار
  • کارتن های تاشو
  • پلاستیک های انعطاف پذیر
  • دکتر شان اسمیت، نویسنده این گزارش در این باره می گوید: «در مصارف و مناطق مختلف و در میزان های متفاوتی، رشد پیش بینی شده است. در بسته بندی، رشد با شدت بیش تری انجام می شود چرا که بازیکنان بیش تری وارد بازی شده اند که سرمایه گذاری می کنند و به این مساله توجه می کنند که این سرمایه گذاری ها به چه نحوی به مشتری ها سود می رساند. کارزارهای زیادی برپا خواهد شد که مورد کپی برداری هم قرار می گیرند. مبدل ها هم در پاسخ به مشتری های خود خدمات تازه ای ارائه می دهند، این کار باعث دستیابی به بهره وری زنجیره تولیدی می شود که بعضی از آن ها در اوایل 2017 هنوز مشخص نیستند. اما دسترسی به این بخش در چند سال آینده ممکن می شود، چرا که در حالت به شکل بهتری می توان نیازهای بسته بندی نهایی مصرف کنندگان را تحقق بخشید. هدف همه گروه ها این است که خریداران را راضی کنند.»

در سال 2017، بخش جریان اصلی مقوای چین دار تمایل زیادی به لاینر اینکجت با حجم بالا و سیستم های پس از چاپ دارد، چرا که در این حالت می تواند عملکردهای تازه ای فراهم کند و به بهره وری تجهیزاتی خوبی دست یابد. پیاده سازی این کار توسط بعضی از بزرگ ترین شرکت های بخش مقواهای چین دار (و هم چنین شرکت های مستقل چالاک تر) انجام می شود این کار، منجر به ورود تجهیزات اختصاصی تازه ای می شود که امکان تولید حجمی با یک قیمت بسیار به صرفه تر را فراهم می کنند.

چاپ دیجیتال به زنجیره های تولید بسته بندی امکان می دهد که برای خریداران و مصرف کنندگان نهایی، مزیت هایی از نظر هزینه، زمان و انعطاف پذیری ارائه دهند. در سال 2017، اکثریت عمده بسته بندی و لیبل‌ها توسط مبدل های تخصصی انجام می شود و به پر کننده ها و بسته بندها تحویل داده می شود. این کار باعث پر شدن بسته ها و به کارگیری لیبل‌ها و اضافه کردن کدگذاری می شود، در نهایت بسته های تکمیل شده وارد زنجیره تولید خرده فروشی ها می شوند. اساسا استفاده از چاپ دیجیتال در بسته بندی به برندها و خرده فروش ها امکان می دهد که بعدا به تصمیم گیری هایی بپردازند که آن ها را به مشتریان نهایی نزدیک تر می کند. نتیجه کار، یعنی تولید بسته بندی و لیبل هایی که به مصرف کننده نهایی نزدیک تر هستند، مصرف کننده ای که در نهایت تعیین کننده موفقیت یا شکست برندها و خرده فروش ها خواهد بود.