چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال فرآیند چاپ تصاویر مبتنی بر سیستم دیجیتال است که مستقیما روی انواع بسترهای رسانه ای انجام می شود. در این نوع چاپ برخلاف چاپ افست هیچ نیازی به زینک و اماده کردن آن قبل از چاپ نیست.

در چاپ دیجیتال فایلهای دیجیتال از قبیل فایل های PDF یا فایلهای چاپی دسکتاپ می توانند به طور مستقیم به دستگاه چاپ فرستاده شوند تا برروی کاغذ، کاغذ عکس، بوم، پارچه، الیاف مصنوعی، مقوای نازک (cardstock) و سایر مواد به چاپ برسند.

چاپ دیجیتال در مقابل چاپ افست :

چاپ دیجیتال با روشهای چاپی آنالوگ سنتی – مانند چاپ افست – متفاوت است. زیرا ماشینهای چاپ دیجیتال نیازی به زینک و هزینه های زیاد آن ندارند. بجای استفاده از زینک آلومینیومی برای انتقال یک تصویر، ماشین چاپ دیجیتال تصویر را مستقیما برروی بستر مورد نظر چاپ می کند.

فناوری چاپ دیجیتال به سرعت در حال تکامل بوده و کیفیت محصول خروجی چاپ دیجیتال به طور مداوم رو به پیشرفت است. این پیشرفت ها، کیفیت چاپی را ارائه می دهند که درواقع چاپ افست را به سخره می گیرد. چاپ دیجیتال همچنین مزایای دیگری نیز دارد که شامل موارد زیر می گردد:

  • چاپ داده های شخصی سازی شده و تغییرپذیر ( VDP)
  • چاپ برحسب تقاضا (تعداد دلخواه)
  • راه اندازی سریع و مقرون به صرفه
  • چرخش سریع

پرینتر دیجیتال چیست ؟

انواع مختلفی از دستگاههای چاپ دیجیتال وجود دارد ، از جمله این دستگاهها می توان به چاپگرهای تولیدی مانند چاپگرهای تولیدی با ورق تغذیه ، دستگاههای چاپ دیجیتالی برش ورق، چاپگرهای جوهر افشان و پرینترهای نیازمند تغذیه مداوم اشاره کرد.

برخی از برندهای مشهور چاپگرهای دیجیتال زیراکس شامل چاپگرهای زیراکس رنگی، IGen ، Versant ، Nuvera و پرینترها و ماشینهای چاپ سری D مانند Xerox Brenva ، CiPress ، Rialto ، Trivor و  اینکجت Impika و پرینترهای نیازمند تغذیه مداوم می باشند.

انواع بسترهای چاپ دیجیتال :

دستگاه های چاپ دیجیتال می توانند تصاویر و نوشته ها را برروی هرچیزی از کارتن های ضخیم ، کاغذهای سنگین وزن و کارتن های تاشو گرفته تا پارچه ، پلاستیک و انواع مواد مصنوعی چاپ کنند. چاپ تی شرت یکی از کاربردهای محبوب چاپ دیجیتال بوده و برخی پرینترهای دیجیتال قادرند علاوه بر تی شرت برروی پارچه های دیگر از جمله لینن و پلی استر نیز چاپ کنند.

 جوهرهای چاپ دیجیتال

جوهرهای چاپ دیجیتال شامل تونر و جوهر فیروزه ای، ارغوانی، زرد و سیاه (CMYK) و همچنین جوهرهایی با طیف رنگی گسترده مانند نارنجی ، آبی و سبز و نیز جوهرهای خشک مخصوص برای ایجاد جلوه های فلزی، سفید یا براق می باشد.

چاپ دیجیتال با قابلیت رنگ پنجم

چاپ روتا جهت رفاه حال مشتریان و همکاران اقدام به راه اندازی واحد دیجیتال جهت چاپ هایی با تیراژ کم نمود است

ما امکان چاپ کتاب ، کاتالوگ ، بروشور ، سربرگ ، پوستر ، کارت ویزیت را به صورت دیجیتال داریم و در کمترین زمان به شما تحویل می دهیم.

از مزایای دستگاه چاپ دیجیتال ما می توان امکان چاپ با رنگ پنجم طلایی را ذکر کرد.

مزایا و معایب چاپ دیجیتال:

فناوری چاپ دیجیتال از نظر زمان تولید تقاضا و راه اندازی دستگاه چاپ سریع و مقرون به صرفه عمل می کند. چاپ دیجیتال همچنین یک بستر ایده آل برای شخصی سازی است. اگر قصد دارید تصاویر و پیغام ها را با استفاده از چاپ داده های متغیر (VDP ) به راحتی تغییر دهید ، چاپ دیجیتال تنها راه برای انجام آن است. با پیشرفت در کیفیت و سرعت چاپ ، معایب قبلی چاپ دیجیتال به سرعت از بین رفته و دستگاه های چاپ دیجیتال در حال پرکردن خلاهای چاپ افست هستند.

جهت دریافت تعرفه قیمت با ما تماس حاصل فرمایید .

02133971721

02133976679